Visoje Lietuvoje pradedama teikti pacientų pavėžėjimo paslauga

449431185_895745389257097_7092146881438048203_n

Nuo liepos 1 d., pirmadienio, visoje Lietuvoje pradedama teikti pacientų pavėžėjimo paslauga. Pavėžėjimo kriterijus atitikę pacientai galės užsisakyti pavėžėjimo paslaugą telefonu 1808 iš namų į gydymo įstaigą ir atgal. Šios paslaugos plėtra priartins gydymo paslaugas prie pacientų ir taip padės labiausiai pažeidžiamiems gyventojams (dėl sveikatos, neturto, amžiaus). Priemonės tikslas yra užtikrinti, kad amžius, dalyvumo lygis, sveikatos būklė ar kiti veiksniai nebūtų kliūtis gauti reikalingas sveikatos priežiūros paslaugas.

Bandomasis pacientų pavėžėjimas startavo praėjusių metų rugpjūčio mėnesį dalyje šalies savivaldybių. Nuo šių metų liepos 1 d. paslauga plečiama į visą Lietuvą ir bus teikiama visose 60-yje savivaldybių.

Kokioms paslaugoms gauti galiu vykti pasinaudodamas pavėžėjimo paslauga?

  • kai vykstama į ASPĮ gauti planinių specializuotų ambulatorinių sveikatos priežiūros paslaugų ir (ar) grįžtama iš jų į gyvenamąją vietą;
  • kai vykstama į ASPĮ gauti planinių asmens sveikatos priežiūros dienos paslaugų (dienos chirurgija, dienos stacionaras) ir ( ar) grįžtama iš jų į gyvenamąją vietą;
  • kai vykstama į ASPĮ gauti planinių ambulatorinių reabilitacijos paslaugų (medicininė, vaikų raidos sutrikimų ankstyvoji reabilitacija) ir (ar) grįžtama iš jų į gyvenamąją vietą;
  • kai vykstama į ASPĮ gauti planinių hemodializės paslaugų ir (ar) grįžtama iš jų į gyvenamąją vietą (įskaitant pacientus, gydomus stacionarinės slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugas teikiančiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose);
  • kai vykstama planiniam stacionariniam gydymui ir (ar) po jo į gyvenamąją vietą;
    kai vykstama į asmens sveikatos priežiūros įstaigą dėl organo (-ų) transplantacijos, atsiradus potencialiam donorui;
  • kai grįžtama iš aktyviojo gydymo stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios ASPĮ priėmimo-skubiosios pagalbos skyriaus į gyvenamąją vietą po to, kai greitosios medicinos pagalbos budinčios brigados atvežtam arba savarankiškai atvykusiam pacientui suteikiamos skubiosios medicinos pagalbos paslaugos.

Kokių duomenų reikės atliekant registracija pavėžėjimui?

Kai registraciją atlieka pats pacientas ar kitas asmuo:

  • paciento asmens kodas;
  • kontaktinis telefono numeris;
  • gydytojo siuntimas (gydantis gydytojas privalo siuntime nurodyti, kad reikalinga pavėžėjimo paslauga);
  • tikslus gyvenamosios vietos adresas;
  • tikslus asmens sveikatos priežiūros įstaigos adresas.

Jeigu kartu vyksta lydintis asmuo: lydinčio asmens vardas ir pavardė, lydinčio asmens kontaktinis telefono numeris ir (ar) el. paštas.

Kam skirta pavėžėjimo paslauga?

Pavėžėjimo paslauga yra skirta gyventojams, kuriems:

  • nustatytas 55 procentų ar mažesnis dalyvumo lygis, ir kurie turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų;
  • nustatytas neįgalumo lygis, ir kurie turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų.
  • 75 metų bei vyresniems asmenims, kurie turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų;
  • asmenims, kuriems pavėžėjimo paslauga yra reikalinga dėl sveikatos būklės.

Pavėžėjimas skirstomas į dvi rūšis: nespecializuotą ir specializuotą. Pastarojo pavėžėjimo metu dalyvauja medicininį išsilavinimą turintis asmuo. Tai reiškia, kad pavėžėjimo paslauga teikiama greitosios medicinos pagalbos automobiliu, jo metu yra stebima paciento būklė. Nespecializuoto pavėžėjimo metu medikas pacientų nelydi.

Kaip užsisakyti pavėžėjimą?

Pavėžėjimo paslaugą galima užsisakyti paskambinus į Karštąją liniją trumpuoju telefono numeriu 1808. Daugiau informacijos – interneto svetainėje https://1808.lt/.

Linijos operatorius, patikrinęs, ar pacientas turi teisę gauti paslaugą, skiria jo poreikius atitinkančią transporto priemonę, suderina pavėžėjimo laiką. Pavėžėjimo paslauga yra planinė, ją užsakyti rekomenduojama ne anksčiau kaip prieš mėnesį ir ne vėliau nei prieš dvi darbo dienas.

Užsakyti pavėžėjimo paslaugą gali ne tik pats pacientas, bet ir jį lydintis asmuo, socialinis darbuotojas, šeimos narys, sveikatos priežiūros specialistas ar kitas žmogus. Kartu su pacientu užsakytu transportu gali vykti ir jį lydintis asmuo ar net šuo vedlys.

449433477_895745345923768_5833217547776767674_n

LZNS - post author

Mums labai svarbu pasiūlyti neįgaliesiems daugiau galimybių, kad jie galėtų pasinaudoti visomis savo teisėmis ir visapusiškai dalyvautų visuomenės gyvenime.

Komentarai 8

    • LZNS

      Nežinome ar jums priklauso, nes nežinome ar atitinkate kriterijus gauti paslaugą. Galite pasiskambinti nurodytu telefonu ir pasikonsultuoti su paslaugos teikėju.

  1. Teresė

    Su tuo pavėžėjimu tai yra neąamonė. Žmogus turi visišką negalią ir slaugą, bet matai neatitinka kriterijų: per jaunas, per daug pensijos gauna. Tai koks čia nemokamas pavežėjimas.

  2. Irmantas

    Sveiki,esu neigaliojo vezymelyje 15proc darbingumas,reiketu grysti namo po operacijos.

    • LZNS

      Skambinkite trumpuoju telefono numeriu 1808 ir teiraukitės ar atitinkate kriterijus gauti paslaugą.

  3. Violeta

    93 metų sunkiai vaikštanti moteris buvo registruota pavežėjimo paslaugai planinei akies operacijai. Registruota trečiadienį, pirmadienio operacijai. Sekmadienio 20.30 val. skambutis , kad nuvežti negalės, nes nėra vairuotojo. Ar taip galima, ar paskutinę sek. pranešti apie tai? Tai jumis negalima pasitikėti? Ir kur dingo vairuotojai?

    • LZNS

      Mes neteikiame ir neorganizuojame pavėžėjimo paslaugų. Labai gaila, kad jus taip pavedė šios paslaugos teikėjai.

  4. Liudvika

    Vilniuje jie neturi neigaliojo vezimėlių,siūlo įsigyti patiems. Tai ką,man gulinčiam ligoniui vienam vizitui pirkti vežimėlį?! Kažkas nepramastyta iki galo,arba dirbtiniai stabdžiai-pavežtume būtinai,viskas jums,bet….

Parašykite komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus viešinamas