„Vaikų linijos“ pagalbą internetu vaikai gali patogiai pasiekti jau ir mobiliaisiais telefonais
Emocinę paramą vaikams ir paaugliams teikianti „Vaikų linija“ pagerino pagalbos internetu prieinamumą. Vaikai, norintys pasidalinti savo sunkumais, nuo šiol mobiliaisiais telefonais gali ne tik skambinti į „Vaikų liniją“, bet ir jais patogiai parašyti elektroninį laišką ar dalyvauti virtualiose diskusijose su bendraamžiais.
Vaikai ir paaugliai išklausymo ir palaikymo į „Vaikų liniją“ gali kreiptis, skambindami nemokamu telefono numeriu 116111, prisiregistravus „Vaikų linijos“ svetainėje parašydami elektroninį laišką arba dalyvaudami diskusijų forume. Siekdama, kad reikalingą pagalbą vaikai galėtų pasiekti lengviau ir patogiau, „Vaikų linija“ sukūrė patogią prieigą prie pagalbos internetu, naudojantis mobiliaisiais telefonais ir planšetėmis.
„Ko gero, Jūs net neįsivaizduojate, kaip man padedate… Tačiau nelabai noriu Jums rašyti, nes, manau, yra vaikų, kuriems labiau reikia pagalbos nei man. Ačiū, kad atsakote. Kai suaugsiu, labai norėčiau taip pat tapti savanore“, – „Vaikų linijai“ už pagalbą laiškais dėkojo 15 metų mergina.
Praėjusiais metais „Vaikų linija“ sulaukė 40 proc. daugiau elektroninių laiškų nei 2013 metais – savanoriai konsultantai iš viso atsakė į 1001 laišką. Dažniausiai vaikų laiškuose buvo minimi sunkumai, susiję su patyčiomis, santykiais su draugais, partneriu, tėvais. 1 iš 13 laiškų vaikai ir paaugliai dalijosi mintimis apie savižudybę.
„Kreipdamiesi pagalbos į „Vaikų liniją“ elektroniniais laiškais, vaikai ir paaugliai labai atvirai dalijasi savo sunkumais ir išgyvenimais. Pagalba elektroniniais laiškais itin svarbi tiems vaikams, kurie nedrįsta kalbėti apie savo sunkumus ar dėl tam tikrų priežasčių jiems nepriimtina kreiptis pagalbos telefonu, – teigia „Vaikų linijos“ savanorių mokytoja, psichologė Jurgita Smiltė Jasiulionė. – Per savaitę vidutiniškai sulaukiame 32 laiškų, į kuriuos su dabartinėmis savanorių pajėgomis galime atsakyti per 48 val.“
Jei atsakymo į laišką nesinori laukti, o prisiskambinti į „Vaikų liniją“ sudėtinga, vaikams ir paaugliams siūloma trečia pagalbos forma – dalyvavimas „Vaikų linijos“ interneto svetainėje esančiame diskusijų forume. Jame paaugliai vieni su kitais dalijasi savo patirtimi, vienas kitą palaiko ir padeda rasti išeičių. Šis savipagalbos būdas yra ne mažiau svarbus ir nuo šiol taip pat patogiai prieinamas ne tik kompiuteriu, bet ir mobiliaisiais įrenginiais.
„Vaikų linijos“ diskusijos yra vieta, kur vaikai gali gauti jiems vertingą bendraamžių palaikymą, supratimą ir tokiu būdu pasijusti stipresni, spręsdami kylančius sunkumus. Be to, matydami, kokie sunkumai kyla kitiems paaugliams, turi progą pasijusti ne tokie vieniši su savo išgyvenimais bei padėti kitiems savo patirtimi ir mintimis“, – dalyvavimo diskusijų forume prasmę aiškina „Vaikų linijos“ atstovė.
Per dieną „Vaikų linijos“ diskusijose vaikai parašo iki 18 žinučių – vidutiniškai 6 žinutes kasdien. Pastaruoju metu vaikams aktualiausios temos, susijusios su saugumu internete („Facebooke“), patyčiomis, santykiais su priešingos lyties bendraamžiais, taip pat iškyla ir prievartos tema.
„Diskusijos „Vaikų linijos“ interneto svetainėje suteikia vaikams saugią erdvę anonimiškai, neatskleidžiant savo tapatybės, užduoti pačius įvairiausius klausimus ir sulaukti įvairių bendraamžių nuomonių. Žinoma, yra tam tikros saugaus bendravimo diskusijose taisyklės: negalima atskleisti savo ar kitų žmonių asmeninių duomenų, įžeidinėti, žeminti ar kitaip skaudinti kitą. Todėl „Vaikų linijos“ savanoriai konsultantai prižiūri, kad diskusijose nebūtų kokio nors netinkamo ar vaikams bei paaugliams pavojingo turinio“, – šią pagalbos formą pristato J.S.Jasiulionė.
„Vaikų linijos“ pagalbos internetu žinomumo ir prieinamumo didinimas yra dalis projekto „Savanoriškos nuotolinės emocinės paramos vaikams ir jaunimui kokybės gerinimas“, kurį finansuoja Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo NVO Programa.