Kauno autobusų stotyje – pagalbininko paslaugos neįgaliesiems

kaunostotis

Metų pradžioje atidaryta atnaujinta Kauno autobusų stotis. Ją rekonstravusios bendrovės „Kautra“ vadovai teigia maksimaliai pritaikę objektą žmonėms su negalia. Nuo gatvės stoties link veda iškilūs takeliai, padedantys orientuotis regos negalią turintiems žmonėms. Jie driekiasi per visą stoties teritoriją. Žmonėms su judėjimo negalia įrengtas liftas, taip pat yra specialus mygtukas, kurį paspaudus galima išsikviesti pagalbininką. Ties juo – ir užrašas Brailio raštu.

Rūpinasi neįgaliaisiais

Pasak bendrovės „Kautra“ generalinio direktoriaus Lino Skardžiuko, žmonėmis su negalia Kauno vežėjai rūpinosi dar tuomet, kai Lietuvoje nebuvo įsigaliojęs ES reglamentas dėl miesto ir tolimojo susisiekimo autobusų keleivių teisių, kuriame numatytos nediskriminacinės sąlygos žmonėms su negalia ir riboto judumo asmenims.

„Visada stengėmės žmonėms su negalia skirti kiek įmanoma daugiau dėmesio. Pirmieji Lietuvoje už savo lėšas įsigijome neįgaliesiems pritaikytų tarpmiesčio bei priemiesčio vežimams skirtų autobusų. Mūsų tikslas – teikti geriausias paslaugas visiems keleiviams“, ‒ aiškina L. Skardžiukas.

Jo teigimu, įrenginėjant stotį buvo atsižvelgta į visus neįgaliųjų pageidavimus. „Tiesa, kol kas neįgalieji skundžiasi, kad jiems nepritaikyta požeminė perėja, esanti greta stoties. Tokia ji buvo visada, rekonstravome šią perėją tik minimaliai. Tačiau,tvarkydami perėjos infrastruktūrą, palikome vietos ir keltuvams įrengti. Šiuo metu laukiame įrangos, ją sumontavus žmonės su judėjimo negalia galės požemine perėja naudotis kartu su visais“, ‒ aiškina įmonės vadovas.

Įrengiant stotį pagalvota apie žmones su įvairiomis negaliomis. Aplinkinėse gatvėse šaligatviai – be bortelių, stotyje nėra laiptelių. Norintiesiems pakliūti į administracijos patalpas, įrengtas specialus liftas. Administracijos patalpose vienas iš tualetų taip pat pritaikytas žmonėms su judėjimo negalia.

Kauno autobusų stoties darbuotojai apmokyti padėti neįgaliesiems. „Dispečeriai specialiuose ekranuose mato visą stoties teritoriją. Pastebėję, kad neįgaliajam reikalinga pagalba, padeda patys ar paprašo pagelbėti stoties teritorijoje dirbančių budėtojų. Prireikus jie palydi neįgalųjį, padeda nusinešti ar pernešti į kitą transporto priemonę bagažą, įsigyti bilietą, suteikia informaciją“, ‒ aiškina Kauno autobusų stoties vadovė Laima Pakusienė.

Naujovių daug

Žmonėms su negalia skirtas mygtukas įrengtas autobusų stoties laukimo salės centre, greta bilietų pardavimo savitarnos terminalų. Neįgaliajam jį paspaudus, dispečerinėje pasigirsta garsinis signalas. Dispečerinėje įrengtame ekrane matyti, ar mygtuko kas nors nenuspaudė netyčia, ar tikrai šalia jo yra žmogus, kuriam reikia pagalbos.

„Iš viso mūsų patalpose yra trys telefono rageliai – vienas skirtas susikalbėti su paspaudusiuoju šį mygtuką, kitas – su norinčiuoju pasinaudoti neįgaliųjų tualetu, trečias – motinos ir vaiko kambariu. Jei matome, kad žmogus tualetu ar motinos ir vaiko kambariu gali pasinaudoti savarankiškai, įleidžiame į patalpas per atstumą. Jei reikia rimtesnės pagalbos, siunčiame pagalbininką“, ‒ pasakoja Kauno autobusų stoties dispečerė Danutė Sutkaitienė.

Žvalgantis po stotį, šiokių tokių abejonių sukelia per aukštai sumontuoti bilietų kasų langeliai. Tačiau L. Pakusienė patikina: bilietus į autobusus žmonės vežimėliuose gali įsigyti „Eurolines“ kasose. Į šias patalpas galima įvažiuoti neįgaliojo vežimėliu. Neįgaliesiems pritaikytas ir siuntų terminalas. Nedidelius siuntinius galima atiduoti neišlipus iš automobilio: Kauno autobusų stotyje veikia unikali „Siuntos drive“ sistema.

Žmonių su negalia įspūdžiai

Bendrovės „Kautra“ vadovai didžiuojasi, kad rekonstruota Kauno autobusų stotis – moderniausia ne tik Lietuvoje, bet ir rytų Europoje. Tačiau žmonės su negalia, pripažindami, kad stotis – jauki ir graži, vis dėlto pastebi ir nedidelių trūkumų. „Esu šiek tiek reginti, regėjimo likutis – vos apie 5 proc. Turiu pastebėti, kad informaciniame stende raidės pernelyg mažos, jas sunku įžiūrėti. Be to, stendas sumontuotas per aukštai. Jei jis būtų žemiau, galėčiau pasinaudoti lupa, kuri yra kasdienė mano palydovė“, ‒ sako kaunietė Birutė Abromaitienė.

Pasak L. Pakusienės, informaciniame stende naudojamų raidžių dydis su neįgaliaisiais derintas tol, kol nusiskundimų neliko. „Dabar stenduose informacijos pateikiama mažiau, tačiau raidės – didesnės. Jei silpnaregiams sunku įžiūrėti ir jas, jie visada gali kreiptis į informaciją teikiantį darbuotoją“, ‒ aiškina L. Pakusienė.

B. Abromaitienė sako, jog didesnėmis raidėmis galėtų būti pateikiama ir informacija ties įlaipinimo peronais. „Įžiūrėti aukštai esančias raides silpnaregiams neįmanoma. Būtų gerai, jei apačioje esančiose lentelėse šalia perono numerio būtų nurodyta ir maršruto kryptis. Tada žmogui su regos negalia orientuotis būtų lengviau“. Pasak jos, puiku, kad visos nuorodos užrašytos ryškiai geltonomis raidėmis. Tokias silpnaregiai mato geriausiai.

Žmonės, turintys judėjimo negalią, rimtesnių trūkumų Kauno autobusų stotyje neįžvelgia. „Viskas gerai“, ‒ trumpai atsako neįgaliojo vežimėlyje sėdinti kaunietė Aušrinė Packevičiūtė, paprašyta įvertinti Kauno autobusų stoties privalumus bei trūkumus.

„Kauno autobusų stotyje yra visos neįgaliesiems reikalingos paslaugos. Labai gaila, kad žmonės su judėjimo negalia ne visada gali jomis pasinaudoti – vis dar labai trūksta neįgaliesiems pritaikytų autobusų. Manau, atėjo metas kalbėti ne apie atskiras žmonių grupes, bet apie universalų dizainą, visiems žmonėms pritaikytą infrastruktūrą. Vežėjai pagaliau turėtų įsigyti daugiau autobusų, kuriais galėtų patogiai keliauti ir judėjimo negalią turintys žmonės. Tai būtų ir papildomos pajamos keleivinio transporto įmonėms“, ‒ sako A. Packevičiūtė.

Faktai

Didžiausioje Lietuvoje Kauno autobusų stotyje kasdien apsilanko maždaug 10 tūkst. žmonių. Stotis kiekvieną dieną priima apie 700 tarptautiniais, tarmiestiniais, priemiestiniais maršrutais važiuojančių autobusų. Įrengta 21 įlaipinimo aikštelė, 3 išlaipinimo aikštelės, požeminėje automobilių statymo aikštelėje telpa beveik 200 automobilių ir 100 dviračių. Iš aikštelės į stoties patalpas galima patekti eskalatoriumi arba liftu.

Pasak L. Pakusienės, įvairių negalių turintys žmonės dabar keliauja daugiau. „Turime ir nuolatinių keleivių – tiek neregių, tiek silpnaregių, tiek sėdinčių neįgaliųjų vežimėliuose. Dažnai jie mums pasiskambina iš anksto, kad užsisakytų reikalingas paslaugas. Taigi galima drąsiai teigti: kai atsiranda tinkamos sąlygos, atsiranda ir norinčiųjų keliauti“.

Apie specialius poreikius prašome pranešti Kauno autobusų stoties dispečeriui telefonu 8 (37) 40 90 67, likus ne mažiau kaip 36 val. iki to laiko, kai reikės pagalbos, ir sutartu laiku (ne anksčiau negu prieš 60 minučių ir ne vėliau, kaip likus 30 minučių iki autobuso išvykimo) atvykti į sutartą vietą autobusų stotyje.

LZNS - post author

Mums labai svarbu pasiūlyti neįgaliesiems daugiau galimybių, kad jie galėtų pasinaudoti visomis savo teisėmis ir visapusiškai dalyvautų visuomenės gyvenime.

Parašykite komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus viešinamas